از سوي وزارت ارشاد؛

نخستين نمايشگاه رسانه‌هاي ديجيتال در يزد برپا مي‌شود


یزدفردا : مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد از برپايي نخستين نمايشگاه رسانه‌هاي ديجيتال استان يزد به طور سراسري خبر داد.


به گزارش خبرگزاري فارس از يزد، محمود عاليشوندي در نخستين نشست خبري خود در سال جديد در جمع خبرنگاران استان يزد اظهار داشت: نخستين نمايشگاه رسانه‌هاي ديجيتال در استان يزد با حضور شركت‌هايي از سراسر كشور در يزد برپا مي‌شود.

وي با بيان اينكه اداره ارشاد متولي راه‌اندازي اين نمايشگاه است، افزود: اين نمايشگاه، پانزدهمين نمايشگاه استاني است كه از سوي وزارت ارشاد در يزد برپا مي‌شود.

عاليشوندي بيان داشت: اين نمايشگاه با هدف اصلاح و ترويج فرهنگ ديجيتال در ميان مردم،‌ حمايت از رسانه‌هاي ديجيتالي و توليد هرچه بيشتر آنها، ايجاد فضاي پاك و نظارت بيشتر بر توليد محتوايي رسانه‌هاي ديجيتال و... برپا مي‌شود و اميدواريم به عنوان نخستين نمايشگاه استان مورد توجه همه مردم قرارگيرد.

وي با بيان اينكه در دنياي امروز هيچ چاره‌اي جز ورود به فضاي مجازي نيست، عنوان كرد: شايسته است فضاي مجازي، متناسب با فرهنگ و اعتقادات مردم مسلمان كشورمان طراحي و برنامه‌ريزي شود.

عاليشوندي با اشاره به مشخصات اين نمايشگاه خاطرنشان كرد: نمايشگاه رسانه‌هاي ديجيتال استان يزد در 80 غرفه و در مساحت 4 هزار متر مربع برگزار مي‌شود كه 60 غرفه متعلق به بخش خصوصي از سراسر كشور و 20 غرفه متعلق به مركز توسعه رسانه‌هاي ديجيتال وزارت ارشاد خواهد بود.

وي يادآور شد: در اين نمايشگاه همچنين يك شهر الكترونيك طراحي شده كه همگان مي‌توانند محصولات و آنچه كه به صورت الكترونيكي به مردم خدمات‌رساني مي‌كنند را در اين نمايشگاه عرضه كنند.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد ادامه داد: اين نمايشگاه ساعت پنج عصر روز 21 فروردين‌ماه جاري به طور رسمي كار خود را در محل دائمي نمايشگاه‌هاي استان يزد، جنب بيمارستان شهيد صدوقي آغاز خواهد كرد و به مدت يك هفته از ساعت 16 تا 22 پذيراي عموم علاقمندان خواهد بود.

وي همچنين اظهار داشت: در اين نمايشگاه تمام محصولات با تخفيف 50 درصدي ارائه مي‌شود و بن‌هاي اهدايي وزارت ارشاد نيز در اين نمايشگاه توزيع خواهد شد.

عاليشوندي خاطرنشان كرد: نرم‌افزارهايي كه در اين نمايشگاه ارائه مي‌شود، اغلب نرم‌افزارهاي جديد هستند.


* مجتمع فرهنگي ديجيتال جنوب شرق كشور در يزد افتتاح مي‌شود

وي ادامه داد: افتتاح نمايشگاه رسانه‌هاي ديجيتال مقدمه‌اي براي ايجاد خانه‌هاي فرهنگ و ديجيتال و مجتمع فرهنگي ديجيتال استان يزد خواهد بود.

عاليشوندي عنوان كرد: مجتمع ديجيتال استان يزد كه در واقع مجتمع ديجيتال منطقه جنوب شرق كشور خواهد بود، هم‌اكنون نيز آماده افتتاح و بهره‌برداري است اما تلاش شده تا اين مجتمع با حضور وزير ارشاد افتتاح شود اما در صورتي‌ كه وزير ارشاد نتواند براي افتتاح اين مجتمع در يزد حضور يابد، ظرف يك‌ماه آينده بهره‌برداري از آن انجام مي‌شود.

وي يادآور شد: تمام شهرستان‌هاي استان يزد خانه فرهنگ ديجيتال خواهند داشت و شهرستان‌هاي ميبد، بافق و اردكان نيز از مجتمع فرهنگي ديجيتال برخوردار خواهند شد.

عاليشوندي در بخش ديگري از اين نشست در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبني بر برنامه‌هاي وزارت ارشاد براي آموزش و فرهنگ‌سازي استفاده از رسانه‌هاي ديجيتال عنوان كرد: بحث آموزش در بخش رسانه‌هاي ديجيتال امسال مورد توجه جدي وزارت ارشاد قرار گرفته است به نحوي كه طرح جامعي در اين زمينه در وزارت ارشاد از سال گذشته در حال تهيه است كه به زودي ابلاغ خواهد شد.

وي ادامه داد: گستردگي و تنوع رسانه‌هاي ديجيتال بسيار زياد است و اميدواريم برپايي نمايشگاه رسانه‌هاي ديجيتال استان يزد گام نخست براي توسعه اصولي رسانه‌هاي ديجيتال باشد.

عاليشوندي خاطرنشان كرد: تاكنون جايگاهي براي حمايت و هدايت رسانه‌هاي ديجيتال نداشته‌ايم اما با آغاز اين نمايشگاه حمايت‌هاي وزارت ارشاد از رسانه‌هاي ديجيتال جدي‌تر خواهد شد.

وي اظهار اميدواري كرد: سال 90، سال ساماندهي فضاي مجازي، سايت‌ها و وب‌ها باشد.


* 5 هزار نسخه از نرم‌افزارهاي توليد شده در استان يزد خريداري مي‌شود

عاليشوندي همچنين خاطرنشان كرد: تمام نرم‌افزارهايي كه امسال در استان يزد توليد شود و موازي با اصول مدنظر وزارت ارشاد باشد، مورد حمايت قرار خواهند گرفت و در نخستين خريد، 5 هزار نسخه از نرم‌افزارهاي توليد شده خريداري خواهند شد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به سال جهاد اقصادي عنوان كرد: در بحث فرهنگ و هنر نيز اميدواريم تمام متوليان فرهنگ و هنر، مباحث اقتصادي فرهنگ و هنر را جدي بگيرند و اميدواريم بتوانيم در سال جهاد اقتصادي بخشي از مظلوميت فرهنگ را جبران كنيم.

عاليشوندي همچنين با اشاره به بحث اطلاع‌رساني در استان يزد بيان داشت: مبحث اطلاع‌رساني در سال گذشته كارآمد بوده و اصحاب رسانه استان به طور ميانگين نمره قابل قبولي گرفته‌اند اما اميدواريم امسال در جهادي همه‌جانبه بيشتر به مقوله اطلاع‌رساني پرداخته شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا